Finale Rugby: USAP – ASM Clermont.. Potains…

Le jour le plus long… Rendez vous avec l’Histoire…

La setmana de l’USAP:
El grup sang i or va retrobar aquest dilluns al matí Aimé-Giral després d’una jornada de diumenge consagrada completament a la recuperació. Jacques Brunel ha revelat el programa de la setmana del grup sang i or : « No canviem res de les nostres costums i ens prepararem com per als trenta tres partits que hem jugats aquesta temporada ».
Al programa avui, una recuperació activa a la carta el matí per grups i entrenament col°lectiu alleujat a la tarda després de la tradicional sessió de vídeo.
El grup encadenarà dimarts amb dos entrenaments, par grups el matí de davanters i tres quarts separats abans d’una sessió col°lectiva a la tarda i la conferència de premsa de la setmana de seguida.
Els jugadors gaudiran de repós dimecres abans dels dos darrers entrenaments dijous i la partida prevista para la capital divendres al matí. Tots els entrenaments de la setmana es duran sencerament a portes tancades. 

El grup català per a la final : El cos tècnic català va comunicar dimarts al vespre al moment de la conferència de premsa de la setmana el grup de vint-i-sis jugadors per a la final contra Clermont a l’Estadi de França (servei de centre a 20h45).
Es tracta dels mateixos vint-i-cinc jugadors convocats per a la semifinal als quals Jacques Brunel ha afegit Henry Tuilagi. Maxime Mermoz, a qui s’havia donat descans ahir s’ha entrenat normalment avui. El cos tècnic català comunicarà el grup i la composició d’equip definitiva només durant la darrera conferència de premsa la vetlla del partit a l’Estadi de França. Els jugadors catalans gaudiran de repós demà després de dues sessions avui i dues altres previstes dijous a portes tancades. Trobeu el conjunt de les entrevistes dels jugadors abans de la final demà a USAP TV. 

El grup català : Mas, Bozzi, Pulu, Freshwater, Guirado, Tincu, Olibeau, Alvarez-Kairélis, Britz, Vilaceca, Pérez, Le Corvec, Chouly, Tonita, Tuilagi, Durand, Cusiter, Mélé, Hume, Marty, Mermoz, Grandclaude, Sid, Candelon, Porical, Burger. 

 

Le bouclier de Brennus

Le bouclier de Brennus.

Clermont et Perpignan s’affrontent en finale samedi (20h45). Si depuis 1998, les deux clubs ont disputé six finales, ils ne sont jamais parvenus à brandir le bouclier de Brennus. L’ASM a échoué quatre fois (1999, 2001, 2007, 2008) et reste sur deux défaites consécutives tandis que l’USAP s’est inclinée à deux reprises (1998, 2004). On attends depuis 1955…… 

Comme Thomas Liévremont « L’affiche de cette finale fait que le Bouclier de Brennus partira forcément dans un droit où on l’attend depuis très longtemps. Pour ça c’est bien, mais moi je suis forcément pour Perpignan. Mon coeur est sang et or. Mais je me dis que si l’USAP perd, ce sera bien pour Clermont. ….J’espère vraiment que Perpignan va gagner, parce qu’il y a vraiment une grosse attente depuis 1955, même si l’attente est aussi grande à Clermont.

Thomas Liévremont

Thomas Liévremont

Honnêtement la raison donnerait 50-50, mais le coeur l’emporte, et forcément je vois Perpignan gagner. »

Farid Sid – Ailier USAP: « On peut rêver mais c’est encore mieux de vivre son rêve. Nous allons tout faire pour vivre notre rêve. Je ne veux pas que l’on parle de moi mais de l’équipe dans son ensemble. »

Pierre Villepreux: « Face aux Catalans, il me semble que Clermont devra faire évoluer son jeu tactique. Les Sang et Or ne manquent pas d’arguments dans le jeu frontal et les lignes arrières auront l’audace d’aller défier leurs adversaires au large, si ils adoptent ce même type de défense. Depuis quelque temps, l’USAP a su bien faire évoluer son jeu. Pourquoi pas le temps d’une finale ne pas aller plus loin ? »

Malheureusement je ne serrais pas au stade.. Je serrais pris sur un salon à présenter mon Empordà, ma Catalogne vinicole, mon vin S’Alqueria… j’aurais quand même mon maillot et ma baratine !

S'alqueria- Single photo - PETITE


S’Alqueria: Le nez dans le verre, caviste et vente de vin  roussillon

Força USAP, Força Catalunya !!

IVO

Laisser un commentaire

